شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

studi in italy

study in italy

studi in italy

۴ بازديد

تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشور ایتالیا را دارند باید ضمن داشتن دوازده سال تحصیلی و یا معادل آن در یک آزمون ورودی مربوط به هر رشته شرکت کنند.

ایتالیا آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی یکسان میباشد. اگر متقاضی قصد شرکت در کورس ایتالیایی را دارد باید در آزمون آلفا(به اصطلاح) و اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارد باید در آزمون ایمت (IMAT)شرکت کند.

آزمون آلفا و آیمت به طور کلی دارای مباحث مشترک بسیاری می باشند. و قابل ذکر میباشد که مباحث مطرح شده در این آزمون ها تقریباً مشابه موارد تدریس شده در سیستم آموزشی ایران به خصوص در رشته تجربی و نظام قدیم می باشد.

همچنین اگر متقاضیان قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی را دارند باید در ازمون دانشگاه مورد نظر خود شرکت کند. معمولاً بیشتر دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجویان در رشته داروسازی آزمون تولک اف(TOLC)را مدنظر دارند.

https://eusapply.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%da%af%d9%88/

ازمون ایمت پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

ازمون ایمت نام ازمون ورودی برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگته های ایتالیا میباشد.مباحث مطرح شده در  این آزمون عبارتند از دروس شیمی، ریاضی، فیزیک، هوش و اطلاعات عمومی می باشد. درس زیست ۱۸ سوال، درس شیمی ۱۲، دروس ریاضی و فیزیک در مجموعه8 سوال و دروس هوش و اطلاعات عمومی در مجموع ۲۲ سوال دارند.

همانطور که در بالا گفته شد مباحثی که در آزمون آیمت مورد سنجش قرار می گیرد به طور کلی همان مباحثی است که در نظام آموزشی ایران به خصوص رشته تجربی تدریس شده است. برای شناخت بیشتر با آزمون ایمت(IMAT) و منابع مورد نیاز آن میتوانید مقاله مربوط به آزمون آیمت را مطالعه کنید.

ازمون الفا پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

آزمون آلفا همان آزمون ورودی برای ورود به رشته ها پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایتالیا می باشد که به زبان ایتالیایی ارائه می شود. البته گفتنی است که نام آلفا به صورت عمومی روی این آزمون گذاشته شده است و نام اصلی این ازمون نمی باشد.

مباحث مطرح شده در این آزمون نیز دقیقاً مشابه آزمون آیمت میباشد با این تفاوت که زبان این آزمون ایتالیایی است. در این صورت اگر متقاضیان قصد تحصیل به زبان ایتالیایی را در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایتالیا دارند باید در این آزمون شرکت کنند. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این آزمون و منابع مورد نیاز آن داشته باشید می توانید به مقاله مربوط به این آزمون مراجعه کنید.

https://eusapply.ir/%d8%aa%d8%a7%d9%81%d9%84-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/

 تولک ایتالیا

آزمون تولک(TOLC) یک آزمون تعیین سطح استاندارد می باشد که توسط سازمان چیزیا CISIA در ایتالیا برگزار می شود. این آزمون دارای انواع مختلف می باشد و زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی مطرح می‌شود. مهم ترین نوع این آزمون تولک اف TOLC F می باشد آزمون مورد نیاز برای ورود به رشته داروسازی است.

https://eusapply.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.